torsdag 2 september 2010

Medvind!

Jag är typ så stressad, att jag knappt hinner med mitt liv just nu, men jag ska göra ett snabbt och lyckligt inlägg ändå!

Min första arbetslösa dag började med ett värdelöst besök hos arbetsförmedlingen.
Jag lämnade stället efter att ha väntat på min tur i 1 1/2 timma.
Sen var jag tvungen att hämta min goding på dagis.

Arg, ledsen och pms:ig som tusan! Det är verkligen omotiverande och oinspirerande ställe att vistas på, och det borde vara precis tvärtom!

Nåja, jag ångrar inte en sekund att jag gick därifrån!
Hemma fick jag ett telefonsamtal från en rektor på en skola i närheten!
Hon hade hört så mycket positivt om mig och hade ett jobb att erbjuda!
Vaaaa????
Händer sånt?
Japps, det hände!
Och idag var jag på arbetsintervjun, som gick superbra!
45 minuter senare går jag därifrån med ett jobb!
Jag ska arbeta som resurs i en skolklass!
Spännande som attans!
Vi testar en månad först, och funkar det bra, fortsätter jag hela läsåret!
Tjänsten är på 62%, vilket passar oss perfekt. Då kan Tristan vara sådär lagom på dagis bara!

Perfekt!!!

Jag är sjuuuukt glad!

Kram Sophie

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

ÅÅÅÅHHHH så roligt!!! Grattis vännen! Vilken tur för de barnen att du kommer just dit!

Anonym sa...

Härligt underbart ,de ska säkert gå bra .Dom lär inte släppa taget om dej .Kram och lycka till från ma

Kim Henriksson sa...

Kanon Stort grattis till jobbet ;)

Skicka en kommentar